Maailman suurin suoratoistopalvelu Netflix on kymmenen vuoden aikana kasvanut ja kasvanut, ja nykyään se esittää ja tuottaa omia elokuvia, sarjoja ja videopelejä.
Netflix ei kuitenkaan enää pääse pidemmälle, sillä viimeisimmässä talousraportissaan se joutui myöntämään, että yhtiö on hiljattain menettänyt 200 000 tilaajaa.
Yritys ennakoi lisäksi, että kehityssuunta on vain jäävuoren huippu.
LUE MYÖS: Kuinka paljon Netflix, HBO Nordic ja Viaplay maksavat?
Talousraportin mukaan Netflix odottaa asiakasmäärän pienevän edelleen – kahdella miljoonalla eli 219,6 miljoonaan, kun Netflixin tilaajamäärä on tällä hetkellä 221 miljoonaa.
Netflix kilpailijoiden puristuksessa
Siksi Netflix pyrkii tarjoamaan uuden tilaustyypin, joka on rahoitettu mainostajilla ja on siten edullisempi, jossa mainokset keskeyttävät katsomiasi elokuvia ja sarjoja.
LUE MYÖS: Netflix: 5 vinkkiä suoratoistokokemuksen parantamiseen
Näin yritetään voittaa takaisin asiakkaiden suosio, sillä asiakkailla on nykyään yhä enemmän valinnan varaa markkinoilla olevien suoratoistopalvelujen välillä.
Netflix kilpailee muun muassa Amazon Prime Videon, Disney+:n ja HBO Maxin kanssa. Vielä ei ole tiedossa, milloin mainosrahoitteinen tilaus on saatavilla ja miten se toimii.
Jahtaa vapaamatkustajia
Hiljattain Netflix on ollut otsikoissa myös siksi, että yhtiö on ilmoittanut ryhtyvänsä valvomaan tiliään jakavia henkilöitä.
Tämä on nimittäin vastoin yhtiön käyttöehtoja, ja tarkoittaa samalla, että Netflix menettää laskennallisesti tuloja tilauksensa jakavien henkilöiden aiheuttamien tilausmenetysten vuoksi.
LUE MYÖS: Netflixin ilmaiskäyttö on pian mahdotonta
Tämän johdosta Netflix on ilmoittanut, että se perii jatkossa kuukausimaksun, jos useampi henkilö käyttää samaa tiliä.