Katso vastaus ja vaiheittaiset ohjeet täältä:
Kansiot tai tiedostot saa avattua automaattisesti Windowsin käynnistyessä. Microsoft on luonut käyttöjärjestelmään aloituskansion, johon voi lisätä esimerkiksi tiedostoja ja kansioita. Kaikki kansion elementit avautuvat
Windowsin käynnistyksen yhteydessä.

1
Aloita painamalla näppäimistön näppäimiä Windows ja R. Kirjoita shell:startup 1 ja napsauta OK 2 . Kansio avautuu Työpöydälle.

2
Napsauta asiakirjaa hiiren kakkospainikkeella 3 ja valitse kohdevalikosta Luo pikakuvake 4 .

3
Napsauta pikakuvaketta, pidä hiiren vasemmanpuoleinen painike alhaalla ja raahaa pikakuvake kansioon Työpöydällä 5 .

4
Asiakirjan pikakuvake on nyt lisätty kansioon 6 , ja asiakirja avautuu jatkossa automaattisesti, kun Windows käynnistyy.