Jos haluat tehdä iPhonella ostoksia Applen sovelluskaupassa App Storessa, iTunes Storessa tai Apple Booksissa tai ostaa iCloud-tallennustilaa, sinulla pitää olla maksukortti lisättynä Apple ID -tiliisi.
Kortti on myös helppo poistaa tilistä, jos olet jo lisännyt maksukortin, mutta et enää halua, että se on tallennettuna Applen palveluun.
Joissain tilanteissa Apple ei kuitenkaan hyväksy sitä, että Apple ID:stä puuttuu maksutapa, esimerkiksi jos käytössä on Perhejako-toiminto ja yksi jaettu maksutapa.
Maksukortin voi lisätä Apple ID:hen etukäteen tai vasta ensimmäistä ostosta tehdessä.
Osta sovellus iOSissa
- Napauta ostettavan sovelluksen hintaa.
- Kirjaudu tarvittaessa Apple ID:lläsi.
- Kirjoita sähköpostiosoitteesi, Apple ID:n salasanasi ja valitse Kirjaudu.
- Valitse Lisää maksutapa.
- Valitse Luotto-/debet-kortti.
- Täytä pyydetyt tiedot ja valitse lopuksi Valmis.
- Palaa App Storeen viimeistelemään ostotapahtuma.
Näin voit poistaa maksukortin iOSista
Maksukortin poiston voi tehdä iPhonen asetuksissa.
- Avaa iPhonen Asetukset-sovellus.
- Valitse ylhäältä nimesi.
- Valitse iTunes ja App Store.
- Napauta Apple ID:täsi (joka on yleensä sähköpostiosoitteesi).
- Valitse Näytä Apple ID ja kirjaudu sisään.
- Valitse Hallitse maksutapoja (vanhassa iOSissa Maksutiedot).
- Valitse maksukorttisi.
- Valitse Poista.
Vastavalla tavalla maksutavan voi lisätä, poistaa tai muuttaa Androidissa.
Lisää maksutapa Androidissa
- Avaa Kauppa‑sovellus Android-puhelimella tai ‑tabletilla.
- Valitse valikkopainike ja sitten Maksutavat.
- Valitse Lisää maksutapa ja seuraa ohjeita.
Poista maksutapa Androidissa
- Avaa Kauppa ‑sovellus Android-puhelimella tai ‑tabletilla.
- Valitse valikkopainike, sitten Maksutavat ja edelleen Lisää maksuasetuksia.
- Kirjaudu pyydettäessä sisään.
- Valitse poistettavan maksutavan kohdalta Poista ja vahvista valitsemalla Poista.