Google Drive

Google Drive tarjoaa täydellisen työkalun tiedostojen synkronointiin tietokoneiden välillä.

Ovatko tiedostosi tallessa tietokoneella vai verkkotallennuspaikassa? Vastauksesi on todennäköisesti se, että niitä on molemmissa paikoissa.
Jotkut tiedostot ovat paikallisesti tietokoneellasi . Tällaisia ovat esimerkiksi Word-asiakirjat tai muut tiedostot, joita olet tallentanut tietokoneellesi ohjelmista ja joita haluat ehkä käsitellä edelleen tietokoneesi muilla ohjelmilla.
Muut tiedostot ovat verkossa: sähköpostin liitteinä, Google Driven asiakirjoina tai ehkä muissa työssäsi käyttämissäsi palveluissa. Nämä ovat tyypillisesti tiedostoja, joita käytät eri tietokoneilla ja joita jaat kollegoiden ja perheenjäsenten kanssa.

Google Drivessa yhdistät molemmat.

Näin saat Google Driven tietokoneellesi

Näytämme tässä, miten lataat Google Driven tietokoneelle. Oletamme, että sinulla on Google-tili ja mahdollisesti myös tiedostoja Google Drivessa, jotka haluat synkronoida tietokoneen kanssa. Huomaa, että asiat tapahtuvat hieman eri tavalla, jos Backup and Sync on edelleen tietokoneellasi.

Valitse tiedostojen sijainti

Määritä nyt Google Driven asetukset tarpeisiisi sopiviksi. Valitse, ovatko tiedostot fyysisesti kiintolevylläsi vai pelkästään linkkeinä Google Driveen verkossa.

Käytä tiedostojasi, vaikka et olisikaan verkossa

Katsotaan nyt, miten Google Drivea käytetään tietokoneella. Edellisellä sivulla valitsimme striimausmenetelmän, joka tarkoittaa, etteivät tiedostot ole fyysisesti kiintolevylläsi. Tässä näytämme, miten teet poikkeuksen niiden kansioiden kohdalla, jotka haluat säilyttää tietokoneella.

Jaa tiedostoja muille suoraan Resurssienhallinnasta

Yksi hyödyistä tiedostojen synkronoinnissa tietokoneen ja verkon välillä on, että voit jakaa tiedoston nopeasti muille. Google Drivea käytettäessä jakaminen onnistuu myös suoraan Resurssienhallinnasta.

Valmistele varmuuskopiointi verkkoon

Google Drivella voit varmuuskopioida tärkeitä tiedostoja tallentamalla niistä kopiot verkkoon. Google Driven näkyy Resurssienhallinnassa asemana, kun olet asentanut sen.

Tee varmuuskopio verkkoon

Google Drive näkyy asentamisen jälkeen Resurssienhallinnassa asemana, josta voit helposti varmuuskopioida valitsemasi tiedostot.

Varmuuskopion palautus verkosta

Kun haluat palauttaa tiedostoja Google Drivesta, voit joko vetää tiedostot sieltä Resurssienhallintaan Windowsin kansioon tai kopioida tiedostot. Tässä näytämme, miten tiedostot kopioidaan Windowsiin.