Joskus voi olla tarpeen muuttaa tietojen esitystapaa Excel-taulukossa. Muutoksia varten ei onneksi tarvitse naputella tietoja uudelleen.
Excelissä voi kopioida rivimuodossa olevan sisällön ja liittää sen taulukkoon sarakemuodossa.
Toimi näin:
1 Valitse rivimuodossa sijaitsevat solut ja kopioi solujen sisältö näppäinyhdistelmällä Ctrl + C.
2 Siirry haluamaasi kohtaan taulukossa.
3 Avaa Aloitus välilehdellä Liitä-valikko painikkeen alla olevasta nuolesta.
4 Valitse Liitä-kohdasta Transponoi.
5 Vaihtoehtoisesti voit toimia niin, että kopioit solujen sisällön, napsautat kakkospainikkeella haluamaasi kohtaa taulukossa ja valitset liittämistoiminnon esiin tulevasta kohdevalikosta.

Transponoi-toiminto on valittavissa vain, kun taulukon sisältöä on kopioituna.