Miksi Windows tulostaa aina pdf-muodossa?

Tulostimeni toimii sinänsä hyvin Windows 10 -tietokoneessani. Mutta esimerkiksi Wordista tulostettaessa se tekee aina pdf-tiedoston. Miksi?

Tässä on vastaus ja vaiheittainen opas:

VASTAUS

Tämä johtunee siitä, että Windows on asettanut pdf-tulostuksen oletusasetukseksi. Voit vaihtaa oletustulostimen, jolloin oikea tulostimesi on jälleen ensimmäinen valinta. Silloin sinun ei tarvitse tehdä valintaa joka kerta erikseen. Katso tästä, miten se tehdään.

1

Napsauta aloitusta 1 hiiren oikealla ja valitse Asetukset 2.

2

Vlitse valikkokohta Laitteet 3.

3

Napsauta sitten kohtaa Tulostimet ja skannerit 4.

4

Napsauta haluamaasi tulostinta 5 ja valitse Hallinta 6.

5

Valitse Määritä oletukseksi 7. Tulostin on nyt oletustulostimena.