Quick access Explorer

Tee kansiolle pikavalinta

Windows 10:n Resurssienhallinnan Pikakäyttö-toiminto näyttää käytetyimmät kansiot. Voit myös lisätä siihen kohteita.

torstai 27. lokakuuta 2016 teksti A. Daugaard
mapper computer

Pikakäyttö on Windowsin Resurssienhallinnan toiminto, joka listaa käytetyimmät kansiot ja johon voi lisätä usein käyttämiään kansiota, jolloin niihin pääsee aina helposti käsiksi.

Toimintoon tutustuminen helpottaa tiedostojen ja kansioiden käsittelyä.

Näin kiinnität kansion pikakäyttöön

   1. Avaa Resurssienhallinta. Pikakäyttö-luettelo on ikkunan vasemman reunan yläosassa. Kunkin Pikakäyttö-kohteen sisältö näkyy oikealla, kun kohde on valittuna.

   2. Selaa esiin kansio, jonka haluat Pikakäyttö-luetteloon. Napsauta kansiota kakkospainikkeella ja valitse Kiinnitä pikakäyttöön.

   3. Avoinna olevan kansion saa pikakäyttöön, kun valitse Resurssienhallinnan Aloitus-välilehdeltä Kiinnitä pikakäyttöön tai napsautat kakkospainikkeella Pikakäyttö-kohdetta ja valitse rivin Kiinnitä nykyinen kansio pikakäyttöön.

Näin lopetat kansion pikakäytön    1. Napsauta kakkospainikkeella pikakäyttökohdetta luettelossa ja valitse Irrota pikakäytöstä. Nyt kansio ei enää ole kiinnitettynä luetteloon, mutta kansio on silti tallella.

> Lisää Windows 10 -vinkkejä

Ehkä sinua kiinnostaa...