Windowsin työpöydälle kertyy helposti ohjelmien ja muiden kohteiden pikakuvakkeita liian kanssa. Hyvä konsti selkeyttää näkymää ja käyttöä on perustaa Resurssienhallinnassa uusi kansio. Anna sen nimeksi esim. ”Omat kohteet”. Siirrä sitten kaikki työpöydällä olevat ohjelmien pikakuvakkeet tähän kansioon. Työpöytä on tämän jälkeen paljon selkeämpi ja kohteisiin pääsee silti helposti käsiksi.
Luo työkalurivi pikakuvakkeillesi
- Napsauta kakkospainikkeella tehtäväpalkkia. Valitse Työkalurivit ja Uusi työkalurivi.* Etsi uusi kansio, jossa pikakuvakkeet ovat, valitse se ja napsauta painiketta Valitse kansio.* Nyt tehtäväpalkin oikeassa reunassa on uusi työkalurivi ”Omat kohteet”. Sen päässä olevasta kahden nuolen painikkeesta avautuu luettelo, josta voi käynnistää halutun kohteen.
Työpöytä on nyt siisti ja kohteet helposti saatavilla työkalurivin kautta.