rodet windows skrivebord

Järjestystä työpöydälle!

Onko työpöytäsi sekaisin kuvakkeista? Näin järjestät kuvakkeet siistiin nippuun, josta haluttu kohde löytyy helposti - ja nopeasti.

tiistai 16. elokuuta 2016

Windowsin työpöydälle kertyy helposti ohjelmien ja muiden kohteiden pikakuvakkeita liian kanssa. Hyvä konsti selkeyttää näkymää ja käyttöä on perustaa Resurssienhallinnassa uusi kansio. Anna sen nimeksi esim. ”Omat kohteet”. Siirrä sitten kaikki työpöydällä olevat ohjelmien pikakuvakkeet tähän kansioon. Työpöytä on tämän jälkeen paljon selkeämpi ja kohteisiin pääsee silti helposti käsiksi.

Luo työkalurivi pikakuvakkeillesi

  • Napsauta kakkospainikkeella tehtäväpalkkia. Valitse Työkalurivit ja Uusi työkalurivi.* Etsi uusi kansio, jossa pikakuvakkeet ovat, valitse se ja napsauta painiketta Valitse kansio.* Nyt tehtäväpalkin oikeassa reunassa on uusi työkalurivi ”Omat kohteet”. Sen päässä olevasta kahden nuolen painikkeesta avautuu luettelo, josta voi käynnistää halutun kohteen.

Työpöytä on nyt siisti ja kohteet helposti saatavilla työkalurivin kautta.

> Lisää Windows 10 -asiaa

Ehkä sinua kiinnostaa...