Facebookin käyttäjät ovat jo pitkään saaneet nauttia kohdistetuista mainoksista omilla Facebook-sivuillaan. Nyt somejätti muuttaa käytäntöä niin, että räätälöityjä mainoksia saavat muutkin kuin rekisteröityneet käyttäjät.
Facebookin tarkoitus on lähettää eväste kaikille, jotka käyvät Facebookin sivulla. Evästeen avulla Facebook pystyy auttamaan muita yrityksiä näyttämään kohdistettuja mainoksia entistä useammalle netin käyttäjälle.
Facebook ilmoittaa evästeestä Niin Suomessa kuin muuallakin EU:ssa sivustolla kävijälle pitää kertoa evästeestä ja sillä kerätystä tiedosta. Tällainen ilmoitus tulee nyt myös Facebookin sivulla, jossa on myös linkki lisätietoihin:
“Käytämme evästeitä sisällön yksilöimiseen, mainosten mukauttamiseen, mainosten seurantaan ja turvallisen käytön varmistamiseen. Klikkaamalla sivustoa tai selaamalla sitä annat meille luvan kerätä tietoja Facebookissa ja sen ulkopuolella evästeiden avulla. Lisätietoja muun muassa saatavilla olevista hallintamahdollisuuksista: evästekäytäntö.”