Black Friday

Pidä pää kylmänä Black Friday -alennusmyynnissä

Lähes kaikilla kaupoilla on Black Friday -tarjouksia. Vertailu kannattaa myös alennusmyynneissä.

maanantai 21. marraskuuta 2016

Kuva on Black Friday -ruuhkasta New Yorkin Fifth Avenuen Apple Storen edessä viisi vuotta sitten.

Jenkeistä tuotu äitienpäivä ja Halloween ovat jo vanha juttu näilläkin rajoilla, mutta amerikkalaisen kiitospäivän jälkeisen perjantain Black Friday -alennusmyynti on meillä suhteellisen tuore tuttavuus.

Gigantti toi viime kaupan superpäivän suomalaisten tajuntaan, ja Gigantin tutkimuksen mukaan päivästä, tänä vuonna 25. marraskuuta, on tulossa koko kansan ostospäivä.

Alehuuma voimistuu vuosi vuodelta, kun yhä useammalla kaupalla on Black Friday -tarjouksia. Gigantin teettämän tuoreen tutkimuksen mukaan yli 70 prosenttia suomalaisista tietää Black Friday -päivän.

Tunnetuin se on nuorten keskuudessa: jopa yli 90 prosenttia tutkimuksen 18–34-vuotiaista suomalaisvastaajista on kuullut ostospäivästä. Nuoret myös hyödynsivät vuonna 2015 Black Friday -tarjouksia eniten.

Elektroniikka veturina 

Elektroniikka kiinnostaa eniten. Se on maailmalla ja meillä suosituin tuotekategoria. Gigantti teki viime vuoden Black Fridayna kaikkien aikojen yhden päivän myyntiennätyksen, kun suomalaiset ostivat Gigantin tuotteita jopa 10,4 miljoonalla eurolla yhden päivän aikana.

Tutkimuksen mukaan yli puolet Black Friday -päivän ostoksista tehtiin verkossa. 73 prosenttia ostoksia tehneistä miehistä tarttui tarjouksiin netissä, ja naisistakin lähes puolet shoppaili verkkokaupan puolella.

Vertailu kannattaa 

Nyt kun Black Friday -tarjouksia on usealla kaupalla, niin päänsä kylmänä pitävä kuluttaja sataa tehdä todellisia löytöjä. Vertailemalla tarjoustuotteita hintavertailusivustolla näkee helposti, missä on huokein tarjous ja saa ainakin käsityksen hintatasosta.

Hintaopas-vertailusivustolla voi seurata tuotteen hintahistoriaa graafina ja kaupoittain.

Hintaopas-vertailusivustolta voi jo nyt tilata uutiskirjeen ja samalla muistutuksen Black Fridayn alkamisesta. Hintaoppaan ja muiden vertailusivustojen avulla voi haarukoida tuotteen hintaa ja parhaimmillaan tehdä todellisia löytöjä.

Toki myös kaupoilla on omat tarjoussivunsa, kuten Gigantin Black Friday 2016 verkossa ja myös Facebookissa.

Suomalaiset ostivat Gigantista 10,4 miljoonalla eurolla Black Fridaynä 2015.

Ehkä sinua kiinnostaa...