
Wuhwuhin pelitehtävät pohjautuvat asiantuntijoiden kehittämiin ohjeisiin, muun muassa suomalaisen eläintenkouluttajan Tuire Kaimion oppeihin.
”Oma koira on monen lapsen ykköstoive. Wuhwuh toimii ensiapuna pahimpaan koirakuumeeseen. Virtuaalikoiralla on hyvä harjoitella ennen oikean lemmikin hankkimista”, sanoo Pink Rosen toimitusjohtaja ja Wuhwuhin kehittäjä Taru Saukkonen.

Suomeksi ja englanniksi julkaistun Wuhwuhin kohderyhmänä ovat 7-14-vuotiaat lapset ja nuoret. Pelissä käyttäjä valitsee mieleisensä koirarodun kuudesta eri vaihtoehdosta. Koiraa pitää tämän jälkeen hoitaa muun muassa ruokkimalla ja ulkoiluttamalla.

Pelissä on myös opettavainen koira-aiheinen tietovisa. Lisäksi omasta koirastaan voi ottaa kuvia ja jakaa niitä sosiaalisessa mediassa.

Wuhwuhia pelataan puhelimella. Sen peruskäyttö, esimerkiksi pelin lataaminen, koiran profiilin luominen sekä koiran ruokkiminen ja hoitaminen, on ilmaista. Pelaaja voi myös ostaa koiralleen erilaisia hyödykkeitä, kuten vaatteita. Pelikaupassa tehdyistä ostoista kymmenen prosenttia lahjoitetaan koirien hyväntekeväisyyteen. Pelin sisällä on myös muutama bonuspeli.
Windows Store -sovelluskaupassa äskettäin julkaistu Wuhwuh on osa Nokian ja Microsoftin rahoittamaa AppCampus-ohjelmaa, jonka tavoitteena on vauhdittaa sovelluskehitystä Windows Phone -alustalle.
Mobiilipelien kehittäjät ovat pitkään suosineet Android- ja iOS-alustoille pohjautuvia sovelluksia. Mielenkiinto Windows-alustaa kohtaan on kuitenkin noussut viime vuosina. Windows Storesta löytyy tällä hetkellä satoja tuhansia sovelluksia.
Wuhwuh julkaistaan syksyn 2014 aikana myös Android- ja iOS-alustoille.
