stailaa_usb

Stailaa oma muistitikku

Vahvasti suomalainen kodintekniikan jälleenmyyjäketju Expert ja muistitikkuvalmistajien markkinaykkönen Kingston kutsuvat kuluttajat ja graafisen suunnittelun ammattilaiset osallistumaan Suomessa ennennäkemättömään 'Stailaa oma muistitikku!' -kilpailuun.

maanantai 13. kesäkuuta 2011

Kilpailun voittaja saa 1 000 euron Expert-lahjakortin. Positiivista huomiota on luvassa lukuisten Facebook-käyttäjien ja ammattituomariston taholta, ja voittajan suunnittelema muistitikku tulee myyntiin yli 100 Expert-myymälään ympäri Suomen. Voittaja julkistetaan Expert Expo -messuilla syksyllä 2011.

Tehtävänä on suunnitella persoonallinen, mutta samalla tuhansia tietotekniikasta kiinnostuneita kuluttajia puhutteleva ulkoasu Kingston DataTraveler G3 Limited Edition -muistitikulle ja sen myyntipakkaukselle. Stailaus onnistuu lataamalla kilpailun nettisivulta mallikuvatiedosto, jota voi käsitellä lähes millä tahansa tietokoneella ja sen grafiikka- tai piirrosohjelmistolla. Sivustolla on esitetty ohjeita suunnitteluun sekä yleiset kilpailuehdot.

Valmis työ ladataan takaisin stailaamuistitikku.com-sivustolle kuvagalleriaan, josta kaikki Facebook-käyttäjät voivat tutkia lähetettyjä ehdotuksia, äänestää omaa suosikkiaan ja kutsua tuttaviaan äänestämään. Näin yleisökin voi jo kilpailun edetessä ilmaista toiveensa siitä, millaisen muistitikun he haluaisivat lokakuussa myyntiin. Voittavan ehdotuksen mukaisia Kingston DataTraveler G3 Limited Edition -tikkuja Kingston valmistaa Expert-ketjulle 5 000 kpl erikoiserän.

Voittajatyön valitsee yleisöäänestyksen tulokset huomioiva raati, jonka jäsenet ovat: Kingston Technologyn vähittäismyyjäsuhteista Euroopassa vastaava johtaja Paul Leaman, Expert-ketjun markkinointipäällikkö Mikki Inkeroinen sekä suomalaisella design-taivaalla nousukiitoa tekevä, Blue1-yhtiön uusien lentokoneiden ulkoasusta kunniamaininnan Vuodet Huiput 2010 -kisassa saanut 24-vuotias graafinen suunnittelija Annukka Saikkonen.

"Kilpailu tarjoaa mainion tilaisuuden tehdä suosituksi käyttöesineeksi ja asusteeksikin kehittyneestä työkalusta omannäköinen – tuoda persoonallinen sisältö muistitikun kätköistä sen pinnalle", Annukka Saikkonen sanoo.

"Muistitikku on nykyihmisen perusvaruste. Yhdessä Kingstonin kanssa annamme nyt kaikille asiasta kiinnostuneille huikean mahdollisuuden suunnitella tuote, joka löytää tiensä pian tuhansien suomalaisten taskuun", Mikki Inkeroinen kommentoi.

”Yleensä massatuotanto ja yksilöllisyys koetaan toisilleen vastakohtaisiksi, mutta me haluamme osoittaa, ettei asia välttämättä ole niin. On totta, että julkistaessamme uutta tuotetta, sen on sovelluttava osaksi jopa miljoonien ihmisten elämää, ja siksi ulkoasulle on välillä pakko asettaa tiettyjä rajoitteita. Kilpailijat – antakaa nyt mielikuvituksenne lentää ja näyttäkää meille luovuutenne! Olemme nähneet Norjassa ja Ruotsissa aiemmin järjestetyissä kilpailuissa aidosti persoonallisten muistitikkujen muodostuneen samanlaisiksi ”pakko saada” -tuotteiksi kuin mitä trendikkäimmät kännykätkin ovat. Olen varma, että voittajatyön luoja saa työ- tai opiskeluyhteisössään aimo annoksen arvostusta”, Paul Leaman sanoo.

Kilpailu on käynnissä 10.6.-20.7., ja sen tulokset ja myyntiin tuleva voittajatikku julkistetaan Expert Expo -kodintekniikkamessuilla Helsingissä 30.9.

Ehkä sinua kiinnostaa...