YouTuben etusivu

Pitkät mainostauot historiaan 2018.

© Shutterstock

YouTube luopuu pitkistä mainoksista

YouTube poistaa käyttäjiä ärsyttävät 30 sekunnin pakkomainokset, tosin vasta ensi vuonna.

tiistai 21. helmikuuta 2017 teksti Mikkel Jacobsen

YouTube on kuunnellut käyttäjiään, joita pitkät mainosvideot ärsyttävät, ja aikoo ensi vuonna poistaa palvelustaan kaikkein pisimmät, 30 sekunnin mainokset. Google keskittyy jatkossa lyhyempiin mainoksiin. Ohittamattomina pysyvät 20 sekuntia kestävät ja sitä lyhyemmät mainospaikat.

Jäänne tv-ajalta

BBC:n mukaan puolen minuutin mittaiset mainokset ovat tv-ajan perintöä. Nettiajan videomainos vaatii palveluilta uudenlaisia mainosformaatteja.

Lyhyempiin mainoksiin panostaa myös YouTube, joka jo viime vuonna otti käyttöön kuuden sekunnin ohittamattoman mainoskohdan. 3o sekunnin ohittamattoman mainospaikan poistamiseen lienee vaikuttanut myös kiristynyt kilpailu nettivideomarkkinoilla.

Ehkä sinua kiinnostaa...