Bosch uskoo, että vuoteen 2025 mennessä jopa 15 prosenttia uusista ajoneuvoista on hybrideitä, eli niissä on sähkömoottori polttomoottorin rinnalla. Yhtiö ennustaa myös, että jo pian vuoden 2020 jälkeen moottoriteillä nähdään pitkälti automatisoitua ajoa. Molemmat skenaariot ovat erittäin riippuvaisia verkottumiseen liittyvistä ratkaisuista.
Bosch on kehittänyt esimerkiksi sovelluksen, joka helpottaa huomattavasti latauspaikkojen löytämistä ja maksamista. Tähän saakka kuljettaja on tarvinnut kunkin palveluntarjoajan asiakaskortin maksamista varten. Nyt hän tarvitsee ainoastaan älypuhelimen, siihen ladatun sovelluksen sekä PayPal-tilin.
Boschilla on kaksi lähestymistapaa auton liittämiseksi internetiin. Ensimmäinen vaihtoehto on kuljettajan älypuhelin. MySPIN on integroitu ratkaisu, joka yhdistää Android- ja iOS-laitteet auton infotainment-järjestelmään. Tämän jälkeen lukuisia sovelluksia voidaan käyttää kätevästi auton keskusnäyttöä hyödyntäen.
Toisena vaihtoehtona Bosch tarjoaa ohjausyksikköä (connectivity control unit, CCU) ajoneuvon ”komentokeskukseksi”. CCU vastaanottaa ja lähettää tietoja langattoman yhteyden kautta sim-kortin välityksellä. Se voi myös määrittää ajoneuvon sijainnin gps:n avulla näin haluttaessa.
Yksikön voi asentaa joko ensi- tai jälkiasennuksena. CCU lähettää ajoneuvon käyttötiedot pilvipalvelimelle, mikä mahdollistaa monenlaisten palveluiden tarjoamisen.

Automatisoitua ajamista on testattu yleisillä teillä vuodesta 2013 alkaen. Aluksi testiautona olivat BMW 3-sarjan Touringit ja vuoden 2015 puolivälistä Teslan Model S:t.
"Insinöörimme ovat nyt testanneet autoja yli 10 000 kilometrin verran ilman hankaluuksia”, Boschin johtokunnan jäsen Dirk Hoheisel kertoo.