Cinematrix-huijaus

Varo mainoskikalla rahastavaa Cinematrix-elokuvapalvelua

Epämääräinen elokuvapalvelu Cinematrix mainostaa itseään haastajana, jolle Netflix on muka menettänyt miljoonia käyttäjiä.

torstai 2. kesäkuuta 2016

Ken tästä käy, voinee luottokorttitietonsa heittää…

Facebookissa ja netissä mainostetaan uutta Cinematrix-elokuvapalvelua, joka on mainoksen mukaan ”- - syy siihen, miksi monet käyttäjät ovat lopettaneet Netflix-tilauksensa.” Movielab-sivuston nimissä julkaistu suomenkielinen artikkeli on silkka puffi ja kaiken lisäksi puhdasta puppua.

Artikkelissa kehutaan vuolaasti Cinematrix-palvelun erinomaisuutta ja kuinka palvelu on kaiken lisäksi ilmainen. ilmaisuus tarkoittaa kuitenkin sitä, että palvelua voi kokeilla seitsemän päivää maksutta, sen jälkeen hinta on 39,99 euroa kuukaudessa.

”Hei hei Netflix” Artikkelissa luvataan, että palvelussa on tarjolla ”likimain rajoittamaton määrä hd-elokuvia sekä tv-sarjoja, joiden toisto onnistuu laajalla laitevalikoimalla, joten ei siis olekaan mikään ihme, että Netflix menettää jopa 100 000 käyttäjää päivittäin.”

Artikkelissa on lisäksi Facebook-profiileista suomennettuja kehuvia käyttäjäarvioita, joiden todenperäisyys on vähintään arveluttava.

Palvelun tarjontaa ei pääse tutkimaan. Edes esille pantuja trailereita ei pääse katsomaan, vaan eteen ilmestyy välittömästi kirjautumisikkuna, jonka jälkeen pitää ilmoittaa luottokorttitietonsa.

Kirjautumisikkunaan ohjataan Media-fire.orgin avulla, jota käytetään mainosohjelmien alustana, kun käyttäjiä houkutellaan rekisteröitymään epämääräisisin palveluihin. Peruuta-painikkeella ei ole mitään vaikutusta, vaan eteen tulee aina sama ruutu.

Hämärämiehiä taustalla Palvelun taustalla näyttäisi olevan kaksi firmaa. Toinen taustayhtiö on vuosi sitten Kyprokselle perustettu Kelum Holdings Ltd.

Sen johtajaksi ja sihteeriksi ilmoitetaan Alla Lipkart, nainen, joka – jos on oikeasti olemassa – on todella kiireinen, sillä hänen nimensä kytkeytyy johtaja- ja sihteeritasoisena myös muutamaan muuhun outoon nikosialaisyhtiöön. Yllättäen ne kaikki sijaitsevat täsmälleen samassa osoitteessa.

Toisesta taustafirmasta, brasilialaisesta Mediafluo-yrityksestä ei nopealla verkkohaulla löydy muuta kuin portugalinkielinen hakemistotieto, jonka mukaan yhtiö on perustettu kolme vuotta sitten.

On syytä epäillä, että jos Cinematrix-tarjoukseen haksahtaa, niin palvelusta voi olla vaikea päästä eroon. Lisäksi mainos haisee huijaukselle jo senkin takia, että palvelun tarjonnasta ei saa mitään tietoja, ellei anna luottokorttitietojaan. Luottokorttitietoja kysytään jopa tukikaavakkeessa.

Ehkä sinua kiinnostaa...