nettitv

Television katselu siirtyy verkkoon

Verkkovideopalvelujen suosio kasvattaa älytelevisioiden ja nopeiden laajakaistayhteyksien kysyntää.

perjantai 18. heinäkuuta 2014

Kuluttajat katsovat tv-ohjelmia ja elokuvia yhä enemmän verkon välityksellä. Samalla kun päätelaitteiden ja verkkosisällön kysyntä kasvaa, kuluttajat ovat myös aiempaa halukkaampia maksamaan tehokkaista Internet-yhteyksistä, jotka mahdollistavat verkkovideopalvelujen sujuvan käytön. Tiedot käyvät ilmi Accenturen tämänvuotisesta digitaalisesta kuluttajatutkimuksesta, johon haastateltiin 23 000:a kuluttajaa ympäri maailman.

Nyt neljättä kertaa toteutetun Accenture Digital Consumer Survey -tutkimuksen mukaan 25 prosenttia kuluttajista aikoo ostaa nettiyhteydellä varustetun älytelevision seuraavan 12 kuukauden aikana. Tämän lisäksi 11 prosenttia vastaajista aikoo hankkia nykyisen älytelevisionsa tilalle uuden, kun taas 12 prosenttia suunnittelee ostavansa tabletin. Näin verkossa toimivien päätelaitteiden markkina laajentuu entisestään.

Tutkimuksesta käy myös ilmi, että lähes puolet (44 prosenttia) kaikista vastaajista katselee elokuvia ja tv-ohjelmia verkosta päivittäin ja 39 prosenttia viikoittain. Online-videoita katsotaan siitä huolimatta, että 86 prosenttia vastaajista ilmoitti suoratoistopalveluissa esiintyvän keskeytyksiä ja 71 prosenttia kertoi huomattavasti hidastuneesta katselukokemuksesta.

Palveluntarjoajien kannalta ilahduttava uutinen on, että 60 prosenttia verkkovideopalveluita käyttävistä vastaajista olisi valmis maksamaan nopeammasta nettiyhteydestä. Yhtä moni (62 prosenttia) olisi valmis maksamaan yhteyden laadusta ylimääräistä, jotta voisi katsella videoita milloin ja missä haluaa.

Ehkä sinua kiinnostaa...