facebook spy

Facebook on shoppailijan seuralainen

Facebookissa mainosta napauttanut käyttäjä voidaan paikantaa mainostajan kauppaan.

perjantai 24. kesäkuuta 2016

Napautat kenkämainosta Facebookissa, näet paikallisen kenkäkauppiaasi hyvän tarjouksen ja käyt ostamassa uudet jalkineet.

Tässä ei ole mitään ihmeellistä, mutta nyt Facebook on tuonut markkinointiin uuden ulottuvuuden, jolla mainos palvelee tarkoitustaan entistä tehokkaammin.

Facebook paikantaa putiikkiin Jos puhelimen sijaintitoiminto on käytössä, Facebook voi tehdä entistä tiiviimpää yhteistyötä ilmoittajien kanssa. Kun Facebook kulkee käyttäjän taskussa kauppaan, mainosta napauttaneiden puhelin paljastaa, että käyttäjä on mainostetussa liikkeessä.

Puhelimen sijaintitoiminnon lisäksi mainoksen ostaneella liikkeellä pitää tietysti olla yhteistyösopimus Facebookin kanssa. Kaupan paikannus voidaan lisätä kaikkiin sijaintitietoisiin mainoksiin.

Sijaintitietoiset mainokset Facebook on käyttänyt uutta mainosjärjestelyä ranskalaisen hypermarkettiketju E.Leclercin kanssa. Seurannassa kävi ilmi, että peräti 12 prosenttia marketin mainosta katsoneista kävi viikon sisään marketissa. Myös muun muassa Burger King on jo käyttänyt sijaintitietoisia mainoksia.

Facebookin mukaan kaupan paikannus voidaan lisätä kaikkiin sijaintitietoisiin mainoksiin, jolloin mainostajat voivat sijaintitietoisen mainoksen keräämän tiedon avulla räätälöidä mainoskampanjansa.

> Lue lisää Facebookista

Ehkä sinua kiinnostaa...